ElTurco, vad tänker du på?

Igår när jag satt och såg på mitt turkiska favoritprogram så var det ju givetvis ett otaliga reklampauser. Som vanligt så kommer en reklam från McDonalds och helt plötsligt blir jag förvånad då jag ser att de lanserar nu något som heter McTurco! McTurcon kan efterliknas en vanlig fast lite mindre turkisk kebab, sis kebap, och kommer i en sådan röd hård kartong som de serverar pajerna i med texten McTurco på framsidan. Den finns med både smakerna kött och kyckling. Sen när jag trodde att det roliga var över så kommer nästa! Double KöfteBurger! Det är alltså på rak översättning till svenska en Dubbel KöttbulleBurgare. Det är spännande dethär med hur de lanserar mat i olika länder. Varför finns det inte en McSvenne här i Sverige med typ palt och lingonsylt? Inte för att jag skulle äta men det hade ju varit roligt att få se reklamen iallafall...

Idag vankas analysering av intervjumaterial med Ryen i NC och sedan ikväll blir det nog lite hockey varvat med mitt turkiska favoritprogram. Nämde jag förresten att de turkiska reklamerna är ca sisådär 20 minuter långa? Det är irriterande men samtidigt bra då man vill se på andra program också. För då hinner jag oftast se en svensk del innan den svenska reklamen undertiden den turkiska reklamen visas. Kanske svensk tv och turkisk tv samordnar så det kan lösas på det viset? vem vet? Jag är hur som helst avis på pappa som ska fara till ishockey-VM imorgon och förhoppningsvis får se Sverige i final. Men även om vi inte tar oss så långt så är det nog hur roligt som helst. Fast pappa är värd lite semester, han är j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0