De senaste 2 veckorna

Ja jag är ju inte alltid som alla andra när det gäller bloggandet utan mina uppdateringar kommer mycket sporradiskt och ibland för sällan, men jag lovar att jag ska föra fler uppdateringar nu under sommaren så ni hänger med...

förra veckan tillbringades en slutspurt i skolan med tenta, redovisning, opponering och seminarie. Sen kom en arbetshelg där min arbetskopis kläckte ut sig något väldigt intressant. det kom in en lite salongsberusad man vid sådär 01 tiden och han hade solglasögon på sig, då sa min kollega: "De män som måste bära solglasögon på sig när det regnar utomhus och även inne i butiken har aldrig något att komma med söderut". Jag skrattade så tårarna rann och ingen förstog varför, bara jag och min arbetskompis.

När helgen var över slappade jag på min lediga dag i måndags. Jag hade ju tänkt få vara ute i solen men den lös med sin frånvaro. Istället hällregnade det över hela stan och jag var mindre lycklig. Hälsade på mamma och vi var på medborgarskolan i Vindeln och hon höll på med ett halsband medans jag gjorde ett par mycket vackra örhängen till min lillasyster då hon var på avslutningsbal i måndags med sin klass. Det tog mig 15 minuter att göra ett par mycket vackra örhängen som gick i svart och lila, mycket stolt är jag! När jag kom hem till mamma nummer 2 och skulle lämna örhängena och sedan köra henne till balen så var hon så otroligt vacker min lillasyster. Då blev jag lite tårögd igen, som jag alltid blir - sentimentala människa.

I tisdags så skulle syster ta examen och lillebror gå ut 6:an. Vi parkerade oss på bra platser i kyrkan och bevittnade ännu en skolavslutning med Idas sommarvisa, Den blommstertid nu kommer och en till klassiker som jag glömt. Vi hade ju som vanligt otur med vädret men det var bara att bita ihop och ta med sig paraplyet. På kvällen bjöd mamma nummer 2 på middag och vi såg fotbollen, det var otroligt trevligt och mysigt.

Igår (onsdag) arbetade jag under dagen och sedan på kvällen var det tänkt att jag skulle fara till min vän Å på middag men jag trodde att huvudet skulle lossna från nacken så jag var hemma och tog det lungt. Jag och min kära sambo såg matchen mellan Schweiz (svårt att stava till) och Turkiet och det gick ju tillslut bra! Tror att våra grannar kanske tycker lite mindre om oss nu efter gårdagen då min sambo skrek ganska mycket och även jag efter Arda Turans 2-1 mål i 92:a minuten, det var en hääärlig känsla!

Idag ska jag träffa Å och äta lunch då vi inte träffades igår och sedan bär det av till Statoil och arbete till 22. Jag har även under veckorna funderat lite på följande:

* Uppenbarligen är Flip-flops farliga nu för fötterna. Vem bryr sig egentligen? Det finns alltid något som inte passar för någon forskare världen över. Gör det du känner för i livet annars kommer du att ångra det. Vi alla kommer ändå att passera den sista hållplatsen någon gång i livet och om man då ska spendera flera år av de med att anpassa sig efter vad som är bra enligt alla forskare så kommer du tillslut att gå miste om själva livet.

* Min cykelkorg har blivit stulen, jag är jätteförbannad. Var dessutom på classes i söndags för att köpa en ny men då var den slut...

*Vädret i allmänhet. Alltid när jag ska jobba skiner solen och så fort jag är ledig så kommer egnet som på beställning. Tur jag ska till en solförsäkrad semester i Augusti, så jag kan bli lite brun innan skolan börjar igen.

* Stockholm Live...I LOVE IT! Jag satt och kollade på en del klipp på YouTube häromdagen och de får mig verkligen att skratta, högt och gott. Kollade in en gammal goding "Homo Turkus Blattus" och det är sååå bra. de gör de regniga dagarna mindre tråkiga för mig.

 * Är inne i min korsordsperiod igen. Köpte en tidining igår och det är så befriande och underbart att bara sitta och vara. måste köpa en till idag för jag har nästan bara sodukon kvar och det håller jag inte på med.

Puss och kram, vi kanske ses på stan?

Förresten så glömde jag att nämna att jag klarade juridiktentan som jag gjorde förra måndagen, lyckan är oändlig!

C, en halv turk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0