Saknaden är enorm

Ibland får jag infall av Turkiet så det bara skriker i hela min kropp. Googlade på Turgutreis (under bilder givetvis) och fick fram ett antal bilder på staden som bär mitt hjärta. Det är ändå lite konstigt att det blev Turgutreis och inte Bodrum. För er som inte är så insatta så är Turgutreis ett mindre samhälle utanför Bodrum. Vi har alltid rest till Bodrum innan vi flyttade "ut till" Turgutreis. I början tyckte jag som 17 åring att det inte var lika kul där som i Bodrum där det fanns långa gator med uteställen och diskotek, i Turutreis hade jag hamnat mellan kvartersrestaurangen och Mustafas Pub, that was it.

Med tiden har Turgutreis växt otroligt mycket. Det finns givetvis inte lika många uteställen som i Bodrum men det är inte vad jag söker längre. Jag älskar att gå efter strandpromenaden och höra havet slå mot stenarna och känna doften av saltvattnet. Lyssna på det turkska språket från familjer, par, kompisgäng och äldre som tillsammans utgör en underbar del av hela intrycket. De skrattar, dricker te, röker och låter barnen få leka tills de somnar i sin förälders famn. Ibland skulle jag utan tvekan vilja byta bort här hemma till där hemma för alltid. Dock så hindras jag alltid av tomheten att inte kunna få träffa mina nära och kära obegränsat nästan när jag vill och att Sverige är ett enklare land att leva i än Turkiet, vare sig man vill eller inte.

image4

Tack pappa för att du tog mig hit och låter mig få uppleva det i all evighet.

image6

C, en halv turk

Kommentarer
Postat av: Vicky

Åh vad jag längtar när jag ser bilderna du hittade - det gör ont, samtidigt som det värmer i mitt hjärta// en annan halvturk =P

2008-01-29 @ 10:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0