Läs innehållsförteckningen för guds skull!

Läste VK imorse vid frukosten och jag höll på att sätta filen i fel strupe. vissa pizza ostar som finns i hyllorna innehåller vegetabiliskt fett. Så man köper egentligen inte riven ost utan man köper "fettklumpar" som ska efterlikna riven ost, URSH FY OCH BLÄÄÄ! Jag trodde jag skulle kräkas rakt ut på bordet. Visst så innehåller vanlig ystad ost fett men inte på samma sätt som dessa rivna ostar. Då jag någolunda återställt mig efter den kräkhändelsen så kommer nästa bakslag. Livsmedelsverket har gjort en undersökning som visar på att 35 av 39  produkter ljuger om fettinnehållet. Helt sanslöst. Kakor är aldrig nyttigt så det är ju ingen idé för företagen att ljuga om det, har man väl bestämt sig för att köpa kakor så finns det få saker som kan stoppa en. ett exempel som fanns i artikeln var Ohojs chokladsås, som man älskar att ha på maränger och glass, de säger på produkten att den innehåller 6,5 g fett /100 g av produkten. Livsmedelsverkets undersökning visar på hela 12,5, gram det är ju dubbelt så mycket! Skamset är allt jag har att säga...

Så numera blir det till att dra på sig förklädet, hucklan och dra fram kaveln och göra egna kakor, för man kan inte lita på företagen längre.

C, en halv turk

Kommentarer
Postat av: Julia

Börja baka bejb så kommer jag och äter. =) Kram!

2008-04-12 @ 23:09:37
URL: http://ikman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0